Onpa se kallis, miksi se maksaa niin paljon?Ainakin kauneudenhoitoalan yrittäjänä sitä kuulee usein - miksi jokin palvelu maksaa niin paljon tai mikä siinä maksaa? Tämän aiheen inspiroimana päätin koota teillä hieman esimerkkejä ja listaa, mikä kaikki vaikuttaa palvelun hintaan. Palvelussa ei maksa ainoastaan materiaalimaksut. Hintaa pitää myös miettiä siltä kannalta, että se auttaisi kattamaan kaikkia muitakin kustannuksia. Mitä enemmän palveluita, sitä enemmän tarvitaan välineitä, tarvikkeita, aineita, yrittäjän käytettyä muutakin aikaa mitä palveluun, koulutuksia yms. Hintaan siis vaikuttaa esim. seuraavat: - liiketilan vuokra (+ vesi, sähkö) - ajanvarausjärjestelmä (ja kanta-asiakasjärjestelmä) - maksupääte - puhelin ja puhelinliittymä, nettiliittymä - tarvikkeet, materiaalit ja laitteet (sekä niiden huolto) - vakuutukset ja yel-maksut - desinfiointiaineet, siivous- ja puhdistusvälineet - arvolisävero (24%), ennakkovero - musiikkiluvat - kirjanpitäjä - markkinointi - koulutukset -palkka Lisäksi hinnan määrittelyyn vaikuttaa mm. tuotteet, ammattitaito, liiketilan sijainti, autopaikat, turvallisuuden hallinta, laatu, asiakaspalvelu, käsityö, alakohtainen kilpailu, hygieniatietous.. KäsityöammattiTärkein asia, mikä pitäisi muistaa - kosmetologi, hieroja, kampaaja tai ripsiteknikko tekee työtä käsillään. Tähän vaaditaan koulutus ja paljon harjoittelua. Koulutuksen alkutaipaleella tehdään paljon ilmaista työtä, jotta kädenjälki tai työskentely saadaan sujumaan. Meidän työhön kuuluu paljon erilaista tehtävää, josta ei suoranaisesti kerry tuloja, mutta ovat välttämättömiä palvelun tarjoamiselle. Kuten esimerkiksi siivoustyöt, koulutuspäivät, tiedonhaku ja sen sovellus käytäntöön, sosiaalinen media ja sen hallinta, kollegoiden konsultointi, ajanvarauksen hallintatyöt, laskujen ja palkkojen maksaminen, tilausten teko, ongelmanratkaisut, asikaspalvelu esim. tarjouksien/tiedusteluihin vastaaminen, sopimuksien laatiminen, liiketilan ylläpito ja päivitys, omien taitojen ylläpito ja kouluttautuminen, portfolion ylläpito, sekä paljon ajatustyötä ja muuta jota ei edes muistakaan...en usko, että monikaan jäisi työpäivän jälkeen siivoamaan työpistettä tai liiketilaa ilman palkkaa tai viikonloppuna tulisi korjaamaan rikkoituneita työvälineitä kaukaakin asti, että maanantaina olisi taas mukava aloittaa työt - mutta näin yrittäjien pitää toimia. Näiden lisäksi yrittäjänä on otettava huomioon, että loma-ajoilta tai sairauslomapäiviltä ei kerry tuloja. Ne tulee säästää etukäteen. Tarkoituksena on avata yleisesti, mistä hinnasto koostuu. Moni yrittäjä on kanssamme samaa mieltä, että aiheesta ei puhuta tarpeeksi. Rakastamme työtämme, emme sitä muuten tekisi. Monille asiakkaille tulee myös yllätyksenä, että toimimme yrittäjinä.
Näiden kaikkien yllä mainittujen seikkojen vuoksi meidän täytyy pitää peruutusehtoja ajanvarauksissamme. Olemme täysin asiakkaiden varassa, mitä tulee tuloihin - jos meille tulee peruuttamaton poisjäänti ja emme saa tilalle uutta asiakasta, se on meille ansionmenetys. Tämän takia toivomme, että mikäli estyt tulemasta ajallesi, peruisit sen ajoissa. Tottakai äkilliset sairastumiset ym. ovat täysin ymmärrettävä syy ajan perumiselle, myös viime tipassa. Rakkaudella Kampaamo Hinnin yrittäjät Hinni & Henni ja sopimusyrittäjät
0 Comments
Leave a Reply. |
Kategoriat
Kaikki
Arkisto
heinäkuu 2022
Kategoriat
Kaikki
Julkaisut
heinäkuu 2022
|